torsdag 17 februari 2011

Min inre skogshuggare

Jag lånade i december boken Jämälangasta av Sanna Vatanen från bibblan. Där fanns det en snygg lumberjack-mössa som jag ville göra. Såhär blev resultatet:


Mössan krävde även mustasch. Eftersom jag inte har någon så fick jag klippa en i filt. Men den rätta känslan infann sig inte, så vi skickade mössan till en vän med en bättre attityd. 

De bruna delarna är virkade och de lurviga stickade. Jag har tyvärr inte några bättre bilder eftersom jag eller någon annan råkade radera dem från datorn. Så går det ibland.

1 kommentar:

  1. hej paula!
    tack för tipset om muminmammamuggen! din man hann före:) är ni ofta i butiken och handlar, ifall jag skulle förmedla euros till er och ni inhandla mugg till mig?
    vilken fin blogg du har! inspirerande bilder och saker!
    s

    SvaraRadera