tisdag 8 februari 2011

Kråkan



Den här kråkan gjorde jag när vi var i slöjd-museet i Jyväskylä i somras. Det är en väldigt trevlig ställe för den slöjdintresserade, men även en oinvigd kan nog tycka att det är kul. Museet är inte för stort så man orkar titta på allt, och det är många saker man får prova och känna på.

En av mina favoriter i museet var ett fint rum där man får göra själv något litet slöjd att ta med sig. Det fanns en pärm med instruktioner för ett tjugotal olika saker, och man kunde förstås göra något annat också. Jag gjorde kråkan, som Daniel fick. Daniel gjorde en rockig brosch till mig.

2 kommentarer:

  1. UNDERBAR kråka! O brosch förstås... :)

    SvaraRadera
  2. Kråkan har verkligen charm! Den uttrycker väldigt mycket känsla tycker jag, och man måste omedelbart tycka om den :)

    SvaraRadera