måndag 7 februari 2011

Knyppling

Jag började knyppla i höstas och har väl kommit en bit på den vägen nu. Här är min pågående knyppling:



Tja, man kan nog inte se så mycket från de där bilderna. Men vad gör man. Det är många nålar. 
Här är en tidigare övning, omonterad förstås.


Efter knypplingen som jag håller på med nu tänker jag knyppla en spets till folkdräkten. Den spetsen är faktiskt enklare än den som jag håller på med nu, så jag ser fram emot den. Jag är inte den som älskar att göra alltför komplicerade grejer.

5 kommentarer:

  1. Komplicerat eller inte???? Ivart fall är inte den här spetsen den lättaste. Grattis till nya kunskaper.

    Maivor, Forsa folkhögskola

    SvaraRadera
  2. Tack, Maivor! Det är alltid roligt att lära sig nya saker.

    SvaraRadera
  3. om nåt e omöjligt så är det detta!

    SvaraRadera
  4. Kul att se resultatet av din knyppling. Jättefina spetsar. Du har "knäckt koden".
    Tycker du det är kul?
    Camilla Liljebjörn

    SvaraRadera
  5. Tack, Camilla! Jo, det är nog rätt trevligt med knyppling, men det går lite för långsamt för mig. Skulle vara roligt att prova på nåt fria mönster och med tjockt garn.

    SvaraRadera