måndag 7 mars 2011

Stola

För ett tag sedan fick jag vara med i en rolig projekt, då en vän skulle göra present till en vän till henne som skulle prästvigas. Min kompis hade en idé om en stola, och jag hjälpte till med utförandet.
Jag har inte gjort någon stola förr, och inte sytt så hemskt mycket heller, så det blev så där "prova om det går"-projekt.


Stolan är sydd av olika loppistyger, med band på skarvarna. Det finns även med ett par potatistryck och ett skriv ut-stryka på -bild. Filt på baksidan och dubbelsidigt limtyg mellan lagren. 
Jag trodde inte att det skulle bli så fint som det blev, så jag är förvånad och nöjd. Vi hade roligt när vi sydde stolan, och även mottagaren gillade den. Toppenprojekt alltså!

1 kommentar:

  1. jaaaa! det var hur-roligt-som-helst och blev ju sååå snyggt! :)

    SvaraRadera